Vadba in Telovadba

Poza goloba je kraljica zdravih bokov

Golob (Kapotasana) je globoka, zahtevna asana, ki podaljša upogibanje kolka, skupino mišic, ki se po predolgem sedenju nagibajo k napenjanju. Sprošča tudi zadnjico in piriformis, majhno mišico za vašim gluteus maximusom in tako ublaži piriforisov sindrom, boleče stanje, pri katerem krči te mišice povzročajo bolečino globoko v predelu zadnjice. Piriformis pritiska na bližnji ishiadični živec in povzroča simptome, podobne išiasu, bolečine in odrevenelost v spodnjem delu hrbta, zadnjici, vzdolž noge do stopal. Sčasoma se v pozi golobov boki obrnejo navzven, kar večina ne počne dovolj pogosto, pravi učiteljica joge Ashley Sondergaard.

Vendar nekaterim ni lahko priti in ostati na položaju goloba ter tako izkoristiti vse njegove koristi za zdravje. Za vstop v Kapotasano in njeno držanje je namreč potrebno veliko gibljivosti bokov, zadnjice in hrbta na obeh straneh telesa. Brez osnovne stopnje gibljivosti je lahko položaj goloba neprijeten ali celo boleč.

Če se v tem položaju ne počutite prijetno, vam telo poskuša nekaj povedati. Ugotovite, kaj in preizkusite različice, ki vam bodo pomagale doseči pozo goloba. Ko boste nekaj časa vadili te nadomestne položaje, vam bo lažje. Pozo goloba lahko olajšate tudi, če pod sprednji bok postavite oporo, kot je blok za jogo, odejo ali blazino.

Foto: SHUTTERSTOCK

Objavi Komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

*