Na svetu ni veliko še živečih vrstnikov Chanelove “petice”, v svetu parfumov pa še manj. Dišeča kreacija, ki sta jo leta 1921 ustvarila Coco Chanel in parfumer Ernest Beaux, je ena redkih, ki se neprestano proizvaja in ostaja enako priljubljena že sto let. Chanel No5 bo 5. maja praznoval 100. rojstni dan, na ta dan so ga namreč predstavili v Parizu pred natanko sto leti in sicer v obdobju, imenovanem Les années folles. Prvič v zgodovini parfumerije je bil narejen parfum s kombinacijo naravnih in sintetičnih sestavin.

Močna simbolika števila 5. Med oktobrsko revolucijo se je Beaux preselil v Francijo in odprl trgovino v La Bocci blizu Grasseja, kjer je poleti 1920 začel oblikovati dišečo kreacijo za Coco Chanel. Po poročanju naj bi ji ponudil deset kreacij in sicer od 1 do 5 in od 20 do 24, Mademoiselle pa je izbrala pet. Zanjo je imela številka pet močno simboliko, modne kolekcije je vedno predstavljala peti dan v mesecu, zato se je odločila, da bo svoj prvi parfum imenovala preprosto No5 in ga lansirala 5. maja 1921, prepričana, da ji bo prinesel srečo .

Coco Chanel je bila revolucionarna in neverjetno uspešna, No5 se je popolnoma razlikoval od drugih, cvetnih parfumov. Uporabila je velike količine jasmina iz Grasseja, najbolj luksuzne naravne parfumske surovine, pa tudi aldehide, ki so sestavi dali čutnost in toplino. Prvič v zgodovini parfumerije je bila narejena kombinacija naravnih in sintetičnih sestavin!

Ambasador stoletnika je bil tudi Brad pitt in mnogi so mislili, da je na trg prišla moška različica “petice” toda kampanja, ki so jo leta 2012 posneli z njim je imela velik učinek, o tem se je se je nenehno govorilo in tudi kupovalo.

Foto: Chanel/Planet/Profimedia

Foto: Onlyyou

FotoGetty Images