Vadba in Telovadba

Dve vaji za pest in prste brez bolečin

Bolečina, nelagodje, mravljinčenje, nerodnost, zmanjšan obseg gibanja sklepov, deformacija in podobni simptomi so pogosti spremljevalci sindroma karpalnega kanala, zaskočenega prsta ali revmatoidnega artritisa, ki ga običajno ignoriramo. Otečeni in boleči prsti ter boleča roka običajno niso simptomi, ki bi nas napotili k zdravniku, zato te bolezni dolgo ostanejo nezdravljene. Niso pa tako redki in po epidemioloških podatkih prizadenejo vedno več mladih in delovnih ljudi. Tudi leta prispevajo k bolečinam v prstih in rokah, sklepi se obrabijo, gibljivost pa je vedno manjša.

Za podaljšanje gibljivosti prstov in rok je najbolje preprečiti ali odložiti pojav bolečih stanj in poslabšanj. Zato je dobra preventiva. Ti dve vaji sta namenjeni krepitvi gibljivosti zapestja in tetive ter prispevata k moči prstov in palčnega sklepa, kar lahko olajša težave z artrozo. Te vaje so namenjene zdravim ljudem, če so vam postavili diagnozo karpalnega kanala ali zaskočenega prsta, se za nasvet posvetujte z zdravnikom ali fizioterapevtom.

  1. vaja: postavite majhno brisačo pod podlaket. Roki položite druga proti drugi s palcem navzgor in jih izmenično premikajte gor in dol v nasprotnih smereh.
  2. vaja: okrog teniške žogice dajte elastiko. Kazalec in srednji prst vstavite pod gumico. Z vsakim lahkim stiskom žoge iztegnite kazalec in ga vrnite v začetni položaj.

Foto: Schutterstock

Foto: Stiwell Medel

Foto: Healthgrades

Objavi Komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

*