Vadba in Telovadba

Preverite svojo formo s preprostim petminutnim testom, morda boste presenečeni

Preverite svojo formo s preprostim petminutnim testom, morda boste presenečeni. Aerobna vzdržljivost je del dobre kondicije, aerobne vaje pa izboljšajo ožilje in dihala, okrepijo imunski sistem, stabilizirajo krvni tlak, poleg hujšanja pa so aerobne vaje odlične tudi za zdravje. In če ste v dobri formi, preverite s preprostim petminutnim testom, zasnovanim na univerzi Harvard. Test je namenjen izključno zdravim ljudem, vse, kar potrebujete, pa so klop, skrinja ali stopnice v višini 50,8 cm ali 40 cm za ženske in štoparica.

Kako se izvaja: odštevajte, na ena postavite desno nogo na klop, na dva se dvignite in pridružite levo nogo desni, na tri položite desno nogo dol, na štiri spustite levo nogo in ta stoji ob desni. Te štiri akcije morate izvesti v 2 sekundah (to je 30 vzponov na minuto). Preizkus je končan, če v tem tempu zdržite 5 minut.

Po testiranju se usedite. Zapišite čas testa (5 minut ali manj) in si izmerite srčni utrip. Potrebne so tri meritve po prvi minuti počitka, po drugi in po tretji. Srčni utrip se meri 30 sekund. V to formulo vnesite te štiri podatke in dobili boste rezultat testa: skupno trajanje testa v sekundah (največ 300) x 100 delite z vsoto treh meritev srčnega utripa, pomnoženo z dva.

Rezultat:

manj kot 55 – slaba kondicija

55 – 64 – ne morete se hvaliti s svojo kondicijo

65 – 79 – niste najslabši, a vseeno bi morali delati na svoji vzdržljivosti

80 – 89 – v dobrem stanju

več kot 90 – odlično stanje

Foto: Alexander Jawfox

Foto: Thorsten Bareuther

Foto: Mark Adriane

Foto: Scott Webb

Objavi Komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

*