Keglove vaje so dokaj preproste in zelo priporočljive, saj je pomembno, da krepite mišice medeničnega dna.

Pomembno je, da jih izvajate med nosečnostjo in po porodu, saj lahko s tem preprečite urinsko inkontinenco in druge težave, povezane z medeničnim dnom.

Porod in nosečnost namreč oslabita mišice medeničnega dna, včasih pa so šibkejše mišice tudi posledica določenih operacij, staranja, nenehnega kašljanja ali povečane telesne teže. Tudi če za vas nobena izmed naštetih okoliščin ne drži, pa je Keglove vaje kljub temu smiselno izvajati preventivno, saj po tridesetem letu uhajanje urina, sploh pri vadbi doleti veliko žensk.

Pri Keglovih vajah je praktično to, da jih lahko izvajate kjer koli in kadar koli. Pomembno je, da jih  izvajate pravilno in da ste pri tem vztrajni.

Da bi lahko Keglove vaje izvajali pravilno, morate najprej poiskati prave mišice. To najlažje naredite, če poskušate sredi uriniranja zadržati curek. Opazili boste katere mišice so se pri tem aktivirale oziroma stisnile. To so torej mišice, na katere se morate osredotočiti med izvajanjem Keglovih vaj.

Vaje lahko izvajate v katerem koli položaju, za večino je sicer najbolj udobno ležanje. Na začetku stisnite mišice medeničnega dna za približno 5 sekund, nato pa jih za 5 sekund sprostite. To ponovite vsaj 5-krat. Sčasoma poskušajte ta čas podaljševati. Osredotočite se na pravilno in počasno izvajanje vaje.  Bodite pozorno še na to, med izvajanjem Keglovih vaj morata biti vaš trebuh in zadnjica sproščena. Pazite tudi, da med vajami ne boste zadrževali sape. Dihanje naj bo sproščeno. Vaje izvajajte redno.

Foto: Healthline

Foto: Si Janko Ferlič

Foto: Pevlic exercise

Foto: Adobestock