Kako veste, da imate pomanjkanje železa? Bodite pozorni na te simptome.

Ste pogosto utrujeni, šibki ali imate omotico, bledo kožo, pospešen utrip, hladne roke, glavobol in prebavne težave? Ali imate občutek, da se vaša telesna temperatura spreminja, niha pogosteje kot je to običajno? Poleg tega ste opazili, da manj jasno razmišljate in imate slabši spomin? To so znaki, ki lahko pomenijo, da trpite za pomanjkanjem železa.

Sprva morda ne boste opazili ničesar, ker bo vaše telo porabljajo, kar je shranilo v mišicah, kosteh in jetrih. Ko pa vam zmanjka teh zalog, bodo vaše rdeče krvne celice prenašale vedno manj hemoglobina. To pomeni, da bodo telesne celice prejele manj kisika, kar posledično vodi do anemije.

Železo je mineral, ki ga telo poleg oskrbe s kisikom uporablja za izdelavo hormonov, kit, vezi in drugega vezivnega tkiva. Če ga primanjkuje, vaša prehrana verjetno ni bogata z mesom in ribami. Pomanjkanje je možno tudi, če ste izgubili kri zaradi poškodbe ali bolezni, kot je čir ali rak debelega črevesa ali če vaša prebava ne deluje dobro.

Raven železa se lahko zmanjša s starostjo ali če ste začeli manj jesti. Ženske, mlajše od 50 let, potrebujejo približno 18 mg na dan, po 50-tem pa je dovolj že 8 mg na dan.  Moški, morajo dnevno priskrbeti približno 8 mg železa.

Ta mineral najdemo tudi v izrazitejših količinah v jetrih, jajcih, stročnicah, modrih ribah, sadju, suhem sadju, zeleni listnati zelenjavi.

Vegetarijanci naj zaužijejo veliko hrane, bogata z vitaminom C (pomaranče, rdeča paprika, jagode in brokoli) saj, ta hrana pomaga telesu, da absorbira železo.

Foto: Shutterstock

Foto: Adiva

Foto: Mediaspa