Po podatkih Svetovne zdravstvene organizacije približno 265 milijonov ljudi po vsem svetu trpi za depresijo. Simptomi vključujejo žalost, letargijo in splošno izgubo zanimanja za karkoli v življenju. Eden od načinov za boj proti depresiji je prehrana, saj lahko pomaga tako duševnemu zdravju kot tudi splošnemu stanju.

Uvedba diete za pomoč pri depresiji lahko veliko koristi vašemu telesu, duhu in duši. Študija iz leta 2017 je pokazala, da se simptomi pri ljudeh z zmerno do hudo depresijo ublažijo po sprejetju prehranskih nasvetov in uvedbi bolj zdrave prehrane v dvanajstih tednih. Naraščajo nivoji optimizma, energije, pozitivnosti, močnejše koncentracije.

Hrana, ki pomaga pri depresiji:

Mastna riba

Mastne ribe, kot so losos, sardele, tuna in skuša, so odličen vir vitamina D. Znanost je dokazala, da ima vitamin D lahko pomembno vlogo pri uravnavanju razpoloženja in preprečevanju depresije. Poleg tega lajša utrujenost in izboljšuje zdravje srca.

Zelenjava

Uživanje zelenjave lahko pomaga tudi v boju proti depresiji, ker vsebuje folate (zlasti temno zeleno listnato zelenjavo). Ugotovljeno je bilo, da ljudje z depresijo v prehrani uživajo manj folata kot ljudje, ki ne trpijo za depresijo.

Orehi

Omega-3 maščobne kisline iz orehov pomagajo ohranjati zdravo raven sladkorja v krvi. Tem maščobnim kislinam pravimo tudi esencialne maščobe, ker jih v nasprotju z nekaterimi drugimi snovmi ni mogoče ustvariti v človeškem telesu. Zato jih je nujno zaužiti s prehrano.

Perutninsko meso

Piščanec in puran vsebujeta koristne nemastne beljakovine, vsebujeta pa tudi esencialno kislino triptofan. Triptofan telo potrebuje za proizvodnjo melatonina in serotonina. Hormon melatonin je izjemno pomemben pri uravnavanju cikla spanja in budnosti, serotonin pa dviguje razpoloženje in sodeluje pri uravnavanju apetita, spanja, bolečin.

Hrana, ki poslabša depresijo

Alkohol

Mnogi ljudje se na žalost obrnejo na alkohol, ko imajo težek dan ali obdobje. Toda alkohol je depresiv, kar pomeni, da nas pripelje v stanje depresije, apatije, letargije. Če popijemo preveč, je

večja verjetnost, da bomo reagirali impulzivno ali sprejeli slabe odločitve. Te slabe odločitve lahko poslabšajo depresijo.

Sladkor

Prekomerno uživanje sladkorja ima lahko dolgoročne posledice za zdravje. Ni realno pričakovati, da bomo lahko sladkor popolnoma izločili iz prehrane, a celo omejitev količine na razumno raven prinaša koristi. Živila, kot so pecivo, čokolada, piškoti, so bogata s sladkorjem in zato lahko vplivajo na naše razpoloženje. Lahko nam pomaga, da se začasno počutimo dobro, vendar je v resnici le začasno.

Hitra hrana

Hitra in predelana hrana, kot so hamburgerji in pomfrit, je polna sestavin, ki se jim morajo izogibati vsi, ne le ljudje, ki se borijo z depresijo. Raziskave kažejo, da uživanje hamburgerjev, klobas, pice, kolačkov, krofov in podobne hrane lahko poveča tveganje za razvoj depresije.

Kofein

S kofeinom ne smemo pretiravati, saj lahko v tem primeru poruši vzorce spanja in povzroči tesnobo. Nespečnost je lahko stranski učinek kofeina, zato nas lahko naredi razdražljive in izčrpane, kar še poslabša depresijo.

Foto: Shutterstock

Foto: Hermes Rivera

Foto: Caroline Attwood

Foto: Milada Vigerova

Foto: Heater Barnes