Solate ni mogoče kar tako enačiti z zdravim ali dietnim obrokom. Izbira nekaterih solat je lahko prehransko zelo kakovostna in res nudi podporo pri hujšanju, nekatere solate pa so v tem smislu čista sabotaža.

1. napaka: ne dodajate beljakovin ?
Ko želite shujšati, boste morda pomislili, da morate zmanjšati število sestavin v solati, da bi s tem zmanjšali vnos kalorij, vendar je brisanje makrohranil, kot so beljakovine, iz obroka velika napaka. Če preskočite nasičene beljakovine v solati, samo zelenjava ne more šteti za popoln obrok. Beljakovine namreč upočasnjujejo prebavo in stabilizirajo krvni sladkor, zato se boste, če jih v solati ne bo, verjetno kmalu počutili premalo siti in spet začeli posegati po hrani.

2. napaka: izbrali ste napačno vrsto beljakovin
Beljakovine so ključni del zdrave solate, a pri hujšanju je zelo pomembno, kakšno vrsto beljakovin izberete. To je zelo pomembna stvar, saj ima lahko solata, če ni pravilno sestavljena tudi 1000 kalorij. Večina teh kalorij izvira iz prekomerno nasičenih maščob v ocvrtih beljakovinah, slanini, sirih in podobno. Poleg tega, da so takšne maščobne beljakovine škodljive za vašo linijo, lahko povečajo tudi raven slabega holesterola v krvi. Če želite, da se skleda solate ne spremeni v kalorično bombo, izberite beljakovine z nizko vsebnostjo maščob, kot so piščanec, kozice in ribe na žaru ali tiste rastlinskega izvora, na primer stročnice in tofu.

3. napaka: pozabljate na zdrave maščobe
Čeprav se morate izogibati nasičenim maščobam v solatah, to še ne pomeni, da se morate znebiti vseh vrst maščob. Tako kot beljakovine z nizko vsebnostjo maščob tudi zdrave maščobe upočasnjujejo prebavo, vas nasitijo in so ključ do uravnoteženega obroka. Solato vedno začinite s srcem prijaznimi maščobami, kot so avokado, oljčno olje, orehi in semena. Vendar ne pozabite, da so tudi zdrave maščobe visokokalorične, zato morate nadzorovati velikost porcije.

4. napaka : vedno uporabljate samo zeleno solato
Seveda ni konec sveta, če vaša solata vsebuje le zeleno solato vendar nima vseh hranilnih snovi, ki jih ima raznovrstna zelenjava. Uporabite špinačo, rukolo in podobno. Temno zelena listnata zelenjava, kot je ohrovt, ni bogata le z antioksidanti, vlakninami in železom, temveč ima tudi trdnejšo strukturo, ki lahko prispeva k večjemu občutku sitosti. Če imate res radi svetlo zeleno solato, poskusite nadomestiti vsaj polovico solate s kakšno temnejšo različico.

5. napaka: pretiravate s prelivom
Zdi, se vam, da so solate dolgočasne in neokusne in tako pretiravate s prelivom. Raje izberite oljčno olje, pomešano s prelivi na osnovi kisa in avokada, ki vsebuje zdrave maščobe , to ne bo samo obogatilo okus solate, ampak bo zadovoljilo tudi želodec. Poleg tega vam bo pomagal bolje absorbirati vitamine in minerale, ki so prisotni v zelenjavi, vključno z vitamini A, D, E in K. In ne pozabite nadzorovati velikosti porcije: 2 žlici preliva več kot dovolj za skledo solate.

6. napaka: vedno naročite vnaprej pripravljeno solato
Seveda so že pripravljene solate praktične, lahko pa so polne nezdravih sestavin. Vedno naročite preliv posebej in malo preglejte kaj bo vsebovala solata, saj je lahko solata zelo kalorična, odvisno kaj jo sestavlja.

7. napaka: ne dodajate dovolj zelenjave
Solata ni nujno edina zelenjava v vaši solatni skledi. Če je v solati vse ostalo in najmanj zelenjave, potem je nekaj narobe, ker je smisel uživanja solate v povečanju porabe zelenjave in vnosa hranil, antioksidantov in vlaknin. Večina solate naj temelji na surovi ali kuhani zelenjavi.

8. napaka: solato obremenjujete z dodatki
Za nekatere so okusni prelivi najboljši del solate, zato so lahko solatni bari in restavracije z veliko izbiro solat in prelivov za njih velika skušnjava. Dodatki, kot so mini tortilje, kocke sira, popečene kocke kruha, rezine slanine in podobno, izničijo celotno zamisel o uživanju solate za zdravje in hujšanje. Za hrustljavo teksturo pozabite na popečene kocke kruha in raje popecite pest zdravih semen in oreščkov. Če so vam v solati všeč sladke note, dodajte malo borovnic.

foto: WILLSELAREP GETTY IMAGES
foto: MARIANA MEDVEDEVA
foto: Canva