Kaj in koliko jesti je odvisno od osebe in situacije, če se po jutru dan pozna, je zajtrk zagotovo obvezen in izbira je res velika. Malo smo raziskovali, ali naj bo zajtrk obilen ali ne.

Zajtrk daje prvi energijski impulz, zato ga je priporočljivo pojesti največ dve uri po tem, ko ste vstali. Na splošno je priporočljivo, da zajtrk kot eden od treh glavnih obrokov vključuje vsaj tri skupine živil – žita, zelenjavo, sadje, meso (ribe, jajca ali sir), mleko (jogurt ali druge sorodne nesladkane fermentirane mlečne pijače) in maščobe (maslo , margarina, smetana, kremni sir, oreški, semena).

Na vrsti je opcija ZA!

ZA

Že od nekdaj poslušamo, da je zajtrk najpomembnejši obrok v dnevu in poznamo celo rek: “Zajtrkuj kot kralj, deli kosilo s prijateljem in daj večerjo sovražniku”. Kljub temu se bodo vsi nutricionisti verjetno strinjali, da v bistvu ni najpomembnejšega obroka v dnevu.  Zajtrk, kosilo in večerja ter po potrebi prigrizki so nepogrešljiva povezava do uravnotežene in kakovostne prehrane, ki mora spremljati energetske potrebe vsake osebe.

Posebej velja omeniti športno, fizično zelo aktivne, celo profesionalce ali tiste, ki imajo težko fizično delo v posebej težkih pogojih.

Nekaj idej za obilen zajtrk:

  • omleta z dušeno čebulo in paradižnikom, črni kruh in jogurt
  • omleta z gobami in šunko, solata iz redkev in kumar, jogurt, kruh
  • kuhana jajca, trdi sir, kislo mleko, paprika
  • slana torta iz koruzne moke in skute, kislo mleko z dodatki, paradižnikova solata z mocarelo
  • pecivo s suhim sadjem, mandlji, banana, avokadov in mlečni napitek ali čokoladno mleko
  • ribja pašteta, kruh, masleni rogljiček z marmelado

Ob teh dobrotah tudi sveže stisnjen sadni sok, kava ali čaj. 

FOTO: SHUTTERSTOCK
FOTO: THOUGHT CATALOG/UNSPLASH